onsdag 7 november 2012

Äntligen i Bruksvallarna


 I går morse gick jag upp tidigt och packade ner det sista underställen och ullsockarna i min stora Fischerväska. Klockan 8 gick tåget hem till Sundsvall, där jag lunchade med pappa och hann med ett besök hos naprapaten för att fixa till ryggen lite. Sedan gick resan vidare till Bruksvallarna. Ju närmare målet vi kom desto vitare och vintrigare blev det. Efter en hel dags resande väntade en god middag på Fjällhotellet innan vi vaggades till sömns av en snöstorm. I dag har vi testat några nya klassiska skidor, i snö och blåst, jag har kört mycket fartlekar och letat åkkänslan. Det är riktigt härligt att vara här, jag njuter av varje stavtag och i morgon väntar en träningstävling, så nu laddar jag för den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar