måndag 19 november 2012

Första tävlingshelgen avklarad


Det var det. Premiären i Bruksvallarna är avklarad med blandade resultat och känslor, och det är väl på sin plats med en liten summering av tävlingarna. Först vill jag bara säga att jag äntligen fick träffa bästa Sofie igen!Världens bästa kompis. Är grymt imponerad av att du ställer upp och tävlar för att du älskar det, och att det gick så bra också!

I fredags var distansen 5 km klassiskt, i perfekta spår och med grymt bra fäste - en riktig favoritdistans. Jag öppnade relativt lugnt och låg på 35:e plats efter 1,7 km. I mål slutade jag på 28:e plats, 20:e svenska. Så avslutningen på loppet var ganska bra. Jag är nöjd med det, men jag tror att jag kommer att prestera ännu bättre framöver i vinter. Är grymt nöjd med mina nya klassiska skidor.

I lördags åkte vi 10 km fristil. Benen var stumma och tekniken stämde inte. Resultatet blev riktigt dåligt, men jag tröstar mig med att det var ett bra träningspass och att det bara kan bli bättre.

Sista distansen som gick i går var en skatesprint. Jag var riktigt revanschsugen innan starten och lättad över att jag inte var helt förstörd efter de två föregående tävlingarna. Jag blev utslagen av Charlotte Kalla och Mia Eriksson i kvartsfinalen, men jag var först ut i starten, hängde med bra och jag insåg att det inte alls var omöjligt att åka i den farten. Nästa gång kommer jag våga mer och tro ännu mer på mig själv. Resultatet blev en 15:e plats, 10:e svenska, så det är nog min bästa sprint som senior. Sprint är en distans som jag inte har lyckats så bra i tidigare, men som jag har börjat satsa på mer inför den här säsongen. Jag tror att jag har bra förutsättningar för att bli en duktig sprinter, för jag är explosiv och stark. Jag har bara inte förstått det tidigare och tränat rätt för sprint förut.

Här finns resultat från alla tävlingar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar