måndag 26 november 2012

Läger i Kiruna

I helgen var det tävling i Arvidsjaur. Det var inte så värst mycket snö där, mer ett lager is täckt av lite snö, men det gick att åka. Det kändes inte jättebra, jag får inte riktigt till tekniken i uppförsbackarna på skate. Linn vann, jag kom tvåa. 

Efter tävlingen for jag, Linn och några fler skidåkare från Umeå upp till Gällivare och söndagen ägnades åt att heja på de svenska stafettlagen på världscupen. Det var roligt och inspirerande att se alla de bästa åkarna live. Men efter en liten stund av stillastående och hejande insåg jag att det är roligare att åka själv än att stå vid sidan. Snart vill jag också vara med! Både herrarna och damerna tog silver, så vi var nöjda med dagen.

Efter herrarnas målgång styrde vi kosan vidare till Kiruna. Här är det riktig vinter med flera minusgrader och ordentligt med snö både på marken och på träden. Spåren är fina, banorna är tuffa och sällskapet är bra. Jag är glad men ganska trött. Kan vara för att solen knappt hinner titta fram här innan den har gått ner igen. Jag får helt klart användning av min nya pannlampa här som införskaffades på Dollarstore på vägen hit. Den funkar fint! Hittills i alla fall...

1 kommentar:

  1. Det låter mycket bra att du är så possetiv till träningen, så det är bara att önska dig LYCKA TILL i fortsättningen. Ha en bra dag med träning och kompisarrna. Kram mormor.

    SvaraRadera