torsdag 13 december 2012

Glad lucia

Nu är vi framme och har sovit en natt i Sjusjöen efter en träningspass i Östersund och många timmar i bil igår. Jag bor i en mysig stuga här med Falun-tjejerna Emma, Helene och Lina. Tävlingarna som går här i helgen är 10 km skate i morgon, skatesprint på lördag och 15 km klassisk masstart på söndag. Jag har valt att skippa morgondagens skatelopp, för jag har inte riktigt hittat rätta känslan i vinter på skaten än, och när det är lite längre distanser känns det som att jag står still och benen blir stumma och trötta. Men jag satsar på att vara pigg och snabb på sprinten och på söndagens lopp. Sedan ska jag jobba på tekniken, köra nått pass med Elbert och hitta tillbaka till flytet under julledigheterna. 

De andra tjejerna är ute och åker banorna och testar skidor, ja de vanliga tävlingsförberedelserna dagen före tävling. På min planering står det vila, så jag ska ta tag i lite skolarbete i stället. På den förra kursen vi läste om forskningsmetodik var jag bara på 2 föreläsningar och ändå kändes tentan inte alls så svår förra veckan. Men jag har en uppgift kvar som jag inte har gjort i den kursen än, samtidigt som jag missar 2 seminarium om  utbildningsplanering som jag ska ta igen den här veckan. Jag prioriterar skidåkningen, särskilt så här års. Men det är bra att ha något på sidan om det också så man får tänka på annat också. Utmaningen är att hitta en bra balans. Vi får se hur det går, för den här kursen sägs vara svår.

1 kommentar:

  1. Lycka till med både skidåkningen och skolarbetet. Vi har varit i Västerås idag och handlat. Många kramar mormor

    SvaraRadera