söndag 16 december 2012

Skandinavisk cup i Sjusjöen

Vi passerade just Åsarna på vägen hem från Norge. Jag längtar hem till Knappen i Östersund där jag tänkte stanna i två nätter innan jag åker hem till Umeå.

Helgens tävlingar har varit en besvikelse. Jag var i bra form under veckan men på sprinten i fredags gick det inte alls fort. Det var snöstorm och så mycket motvind att det kändes som att man åkte bakåt i stället för framåt på vissa ställen. Jag säger som Lasse Jonsson. Sådana här dagar undrar man varför man åker skidor. I dag var det masstart, skidorna gick grymt bra och jag kände mig superpigg på stakningen och låg med bra från början. Men så fort backarna blev lite brantare sa kroppen ifrån. Nej just nu är det inte kul. Men jag tar med mig det positiva från den här helgen. Jag har ju fått äta 7 julbord!!

1 kommentar:

  1. Jag behöver inte vara rädd för att du inte äter bra, 7julbord det låter det. Ha ett par bra dagar hos Knappen. kram mormor.

    SvaraRadera