lördag 16 mars 2013

Cup i Kalix

Jag och Linn ligger på hotellrummet och kollar på 5-milen från Holmenkollen på TV. Det verkar vara en härlig folkfest där som vanligt. Här i Kalix är det inte riktigt lika mycket publik, men det är finare väder här. Kallt och soligt, som det ska vara här uppe! I helgen avgörs de sista deltävlingarna i Team Sportia Cup. Idag har vi åkt en prolog 2,5 km fristil som följs av 15 km klassisk jaktstart i morgon. Jag kom 23:a idag och startar därför i morgon som 23:e kvinna. Det blir kul, det är väldigt tätt mellan placeringarna och det kommer vara ungefär 10 sekunder upp till en 15:e plats. Det är inte ofta vi får möjlighet att åka en sån här gammal hederlig jaktstart, och förhoppningsvis får jag extra krafter och horn i pannan när jag får jaga.

Jag har ju väldigt fina minnen härifrån från Kalix. Jag vann mitt första junior-SM här för ganska så många år sedan. Googlade lite på det och hittade lite söta bilder här på oss när vi var lite mindre.. :)

1 kommentar:

  1. Det var ju 7år sedan du tog ett Guld där. Det har väl hänt en hel del sedan dess. Kram mormor

    SvaraRadera