måndag 4 november 2013

Förlängt läger

Lägret med skiduniversitet i Gällivare är slut nu. Det har varit tufft, med tre träningstävlingar,och många fina pass med pannlampa på golfbanan. Det är alltid lite "bambi-på-hal-is-känsla" de första skidpassen, särskilt när förhållandena inte är perfekta, men spåren har blivit bättre och bättre det har gått bättre och bättre att åka skidor såklart. Jag har känt mig rätt sliten och trött, vilket jag ofta verkar bli den här årstiden. Så jag valde att stå över en tävlingsdag och undviker alltför långa pass. Jag blir lätt lite blek om nosen, men försöker hålla ansiktsfärgen mörkare än min vita mössa.. Det var på gränsen ifjol när vi var i Kiruna på läger.. Marika ser betydligt mer rosig ut om kinderna, även om kinderna inte syns just här..

Vissa av oss var inte så jättesugna på att komma tillbaka till ett regnigt Umeå och valde att fortsätta leva lägerliv några dagar till. Jag, Emilia, Erik, Erik och Gustav tog oss ännu längre norrut till Kiruna. Nu har vi en välbehövlig vilodag att fördriva, och sedan ska vi träna här tills på torsdag. Det känns som ett riktigt bra beslut! Det är härligt med vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar