måndag 11 november 2013

Prestationer

Snart smäller det! Snart är det dags att prestera. Som vanligt inför premiären infinner det sig en hel del tankar och känslor, både positiva och negativa. Det är svårt att veta vad man står och vilka mål man ska sätta upp. Det är massor av förväntan och längtan men även nervositet och en del tvivel. Även om jag har gjort allt så rätt som det bara går i sommar och höst så blir det lätt att jag börja tänka för mycket och tveka på om det räcker. Men när jag står där på startlinjen nästa vecka finns inte plats för sånt. Då ska jag tro på mig själv och tänka bra tankar, och pirret i magen, det hör till. För när jag är glad och harmonisk och tror på mig själv kan det gå hur bra som helst. Det ska vara roligt att tävla, och allt blir vad man gör det till. Jag tänker omge mig med personer som jag trivs med, lyssna på bra musik, sjunga med och dansa lite, och om de där dumma tankarna tränger sig på ska jag sträcka på mig, le och tänka på nått härligt minne. Kanske tänker jag på SM-silvret i somras, när jag spurtade ifrån landslagsåkare, eller på känslan av att stå på prispallen och ta emot VM-silvret i teamsprinten. Den här rullskidsommaren kan förhoppningsvis hjälpa till att boosta självförtroendet lite extra, men det viktigaste den har lärt mig är hur viktigt det är att ha roligt för att kunna prestera på topp!

.


3 kommentarer:

  1. Lycka till! !

    SvaraRadera
  2. Lycka till i vinter. Kram mormor

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna för ätt det går bra för dig. Kramar från mamma

    SvaraRadera