söndag 13 februari 2011

2:a i Aspen

Äntligen! Det vad ju inte så svårt att komma på pallen ändå. Vilken bra dag!

Den sista klara tanke jag tänkte i går kväll innan jag somnade var: "I morgon ska jag skida fort som en raket och visa alla och mig själv att jag faktisk är bra på det här." Sen drömde jag som vanligt att jag missade starten, det hör liksom till när man är taggad.




Väl på plats sken solen och banan var perfekt. Jag var väldigt avslappnad och vart inte irriterad eller nervös även fast det tog en stund att få till fästet. Vid startlinjen spelades det skön musik och jag åkte bara utan och tänka så mycket. "Det här känns lätt" är en bra tanke. Men jag blev väldigt förvånad att det räckte så långt. Så det var nog bra att jag fick bevisa för mig själv att jag kan.

5 kommentarer: