torsdag 15 mars 2012

Hej!

Nu var det ett tag sen sist. Jag har gjort en hel del sen dess. I fredags var vi några tjejer som lagade sushi hemma hos Carro och det blev riktigt gott. Sen kom Knappen hit och köpte fina blommor åt mig och bytte däck på min cykel. Det är kanske lite sent att sätta på dubbdäck nu i mars men det är halt ute och väldigt skönt att kunna svänga och bromsa som vanligt fast det är is. Som tack för den cykelservicen och för att han snart fyller år har jag och familjen anmält honom till Vasaloppet 2013. Stackarn.. Så går det när man blir kär i en skidåkerska.. Och tur var det att jag anmälde honom i tid, för nu är startplatserna redan slut!

I skolan läser vi fysiologi och får leka i idrottslabbet och plåga varandra mest hela tiden. Det är kul! Vi har gjort olika konditionstester som Beep och Wingate och några hopp- och styrketester. Jag brukar få göra en hel del tester genom skiduniversitet för att se hur jag utvecklas, men det är kul att lära sig mer om vad alla siffror och värden verkligen betyder.

Jag har vart lite krasslig och hostig i några dagar, men nu tror jag att det ska fungera bra att träna igen. Ska ut och åka lite skidor strax med Jocke så jag hoppas att jag inte börjar hosta igen.. Det är två viktiga tävlingar kvar på säsongen. Sista deltävlingen i Sverigecupen i Gällivare om en och en halv vecka och SM 3-milen i Torsby-trakten helgen efter det. Jag hoppas jag kan få avsluta starkt trots den här lilla förkylningen.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att du håller dig frisk. Har varit på Naitulu på morgonen och sedan vår promenad på 70min. Sitter nu och tittat på VC cupen från Falun. Kram mormor.

    SvaraRadera