måndag 19 mars 2012

Yogadebut

Kom just hem från IKSU efter mitt livs första yogapass och lite härligt bastubad på det. Nu känner jag mig riktigt mjuk i kroppen, harmonisk och full av energi. Jag visste inte riktigt hur yoga går till och vad jag skulle förvänta mig, men det var ungefär som jag hade trott med olika positioner, stretching, andning och lugn musik. Det som var lite oväntat och positivt var att det var en aktivitet helt fri från prestationskrav med fokus på att vara här och nu och bara släppa allt annat. Samtidigt var det en utmaning att kunna koppla av och många övningar krävde väldigt mycket styrka och bra hållning. Jag gillade det verkligen!

I morgon ska jag och Linn ta en roadtrip till Östersund och åka Jämtkraftsprinten. Det ska bli jättekul att få åka en klassisk sprint. Särskilt med tanke på att jag missade SM-sprinten där. Jag får ta med mig lite energi och fokus från dagens pass och se om jag blir extra snabb av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar