lördag 24 mars 2012

Soliga Gällivare

När jag tänker mig Gällivare så tänker jag mig mörker. För jag har mest varit här och tävlat i december när elljusspåret är tänt hela dagen för att solen knappt visar sig över trädtopparna. Men nu är det slutet av mars, snön ligger vit, solen gassar, och det är tvärt emot mörkt. Inte helt fel faktiskt! Men i dag är det tävling klockan 16.30 för mig, vilket känns lite synd. Varför kan vi inte få vara ute och tävla när vädret är som finast? Och hur ska man spendera sin dag i väntan på starten? Det är helt klart skönast att tävla på förmiddagen så man kan varva ner på kvällen sen. När det är kvällstävlingar brukar jag ofta åka lite skidor på förmiddagen, och gå på helspänn hela dagen. Idag tog jag en skön promenad och satte mig ensam på ett café i stället. Köpte en toscakaka, apelsinjusice och läste lite inför tentan på onsdag. Skönt att inte fokusera på tävlingen precis hela dagen och få lite egen tid. Blev dock lite störd av min före detta tränare P-O och Kalle Anka-cup ledare Jesper Johnsson, men  det var mest trevligt!

Grattis på födelsedagen min älskade Knappen. När ska du växa upp och börja använda ditt riktiga namn? Aldrig hoppas jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar