torsdag 22 mars 2012

Jämtkraftsprinten

Det blev en trevlig liten roadtrip till Östersund tillsammans med Linn för att delta i Jämtkraftsprinten. Vi var 9 startande damer tror jag, vilket ledde till att alla gick direkt till semifinal. Banan var 600 meter lång och bestod av startraka, en uppförsbacke, en nedförsbacke och upploppet. Semin gick bra och jag kunde åka kontrollerat och gick vidare till A-final strax bakom Linn. I finalen trodde jag att jag tjuvstartade, stannade upp och kom helt av mig. Då kom jag såklart efter, kom ikapp men fick ta ytterkurva och var inte tillräckligt stark för att ta mig upp på pallen. Jag är besviken för det är inte så kul att bli 4:a. Men det var kul ändå att äntligen få testa en klassiskt sprint för första gången på över 2 år. Efter det var det företagsstafetten men jag blev tyvärr inte inlottad i något lag.

På kvällen var det middag och prisutdelning. Det var riktigt trevligt med god mat, trevliga människor, bra underhållning, fina utlottade priser och helt enkelt bra stämning. Jag vann ett par fina skor på utlottningen, så jag fick ett tröstpris i alla fall. Sen är ju en bra sak med att vara i Östersund att jag fick sova hos min kära pojke. Bra arrangemang! Den tävlingen åker jag gärna igen. Synd bara att jag missade klubbmästerskapen på Södra Berget.

Nu ska jag snart åka till Gällivare. Där kommer det att bli riktigt roliga tävlingar som avslutar årets Sverigecup. 3 km fristil och 10 km klassisk masstart. Följ tävlingarna här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar