måndag 5 mars 2012

Myshelg

Vilken härlig helg! Inte nog med att solen sken på mig, så var sällskapet det allra bästa och det har vart skidor i alla former dagarna i ända. Kan det bli bättre?

Min kusin vitamin och hennes föräldrar kom på besök i Bergeforsen. På lördagen tävlade jag i Tynderö på Åstöloppet och hade bästa hejarklacken i släptåg. Britta Norgren och jag ställde upp i D21 och jag kom tvåa. Det var snabbt före och en lätt bana så tekniken och snabbheten sattes verkligen på prov. Det kluriga med lätta banor är att man aldrig får vila och hela tiden måste ligga på, och när det är bara 5 km är det bara att ge järnet. Jag hann även med ett klassiskt distanspass på eftermiddagen på Skönviksberget där stakningen kändes riktigt bra och inspirerande.

På lördag kväll kom Knappen och fick vara med på en god tacomiddag. På söndagen såg jag på starten av Vasaloppet och hann sedan med ett intervallpass på BSK innan den spännande målgången. Sedan åkte vi alla skidor eller promenerade upp till Lappstegestugan och åt våfflor. Där uppe hann vi se lite skidskytte och sen skyndade vi oss hem för att hinna se sprinten. Sa jag att det har vart en del skidor?

1 kommentar:

  1. Det var bara liiittttteeee skidor tycker jag, mera av den varan får det nog vara. (skämt åsido) JAG TYCER ATT DU HAR JOBBAT BRA.

    SvaraRadera