torsdag 7 juni 2012

Jag ska till Kina

Igår skrev jag ju att jag hade fyllt i massa papper. Det var visumansökningspapper till Kina. Nu är det inskickat och den 18:e Juni ska jag få åka till Kina och Yakeshi i Inre Mongoliet och åka en skidtävling. Det är 20 kineser och 20 utländska åkare som tävlar i en skatesprint på sparad snö. Arrangemanget hålls av Nordic Ways som har bjudit in åkare från flera olika länder. Det är så spännande och helt overkligt nästan! Tävlingen är det 20:e och när den är avklarad åker vi till Beijing och turistar och kollar in kinesiska muren. Hur häftigt är inte det? Men det är lite synd att den här resan var precis under midsommarhelgen. Jag hade verkligen sett fram emot det och att träffa alla som jag inte träffat på så länge. Jag får hälsa på dem senare i sommar helt enkelt. Det allra bästa med den här resan är att jag får resa med min allra bästa vän Sofie. Vi har upplevt en massa äventyr i USA tillsammans och sen dess har vi setts alltför sällan.Vi ska ha så kul! Jag ska ta massor av bilder.
Bilder från www.nordicways.com där det även finns program och mer info.

2 kommentarer:

  1. Är det värkligen sant? Helt otroligt, men hur kul som helst, synd bara att det blev över midsommar, men vi ses senare. Lycka till och njut av färden. Kram mormor

    SvaraRadera