måndag 14 oktober 2013

Överraskning

I torsdags kväll vid 9-tiden, när jag satt och pluggade det sista inför tentan i biomekanik, plingade det plötsligt på dörren. Vem kunde det vara som ville något så sent? Jag blev till och med lite nervös och hann fundera på hur jag skulle bli av med en eventuell försäljare, eller vad jag skulle göra om det var en rånare. Haha! Jag gläntade försiktigt på dörren och hörde de välbekanta orden: "Hi honey! I'm home!" (som Knappen har för vana att alltid säga varje gång han kommer hit). Han hade tagit ledigt på fredagen för att överraska mig och få en lite längre helg tillsammans med mig. Det var en riktigt trevlig överraskning (fast dumt nog var min första tanke; åh nej jag som inte har pluggat färdigt till tentan..)

På fredagen skrev jag tentan som kändes helt okej. Sedan var jag ledig resten av dagen både från skola och träning. Så det var verkligen bra timing av Knappen att vara här. När jag kom hem möttes jag av ännu en överraskning. Det doftade nybakad äppelkaka! Han är bra den där Knappen. Vi var också en sväng på röda korset och fyndade böcker och en söt klänning, och såg på idol tillsammans med Emilia och Claes.

Resten av helgen har bestått av träning, god mat, och lite filmmys. I lördags körde jag stenhårda sprintintervaller med Erik, Gustav, Callum, Lovisa och Linn. Det blev ett riktigt bra pass, med mycket mjölksyra. På eftermiddagen var jag och Linn på myren vid Nydalasjön och körde skidgång med stavar. I går blev det ett skatepass och jag avslutade veckan med ett lugnt och uppmjukande yogapass.

Helgens middagstips är rödbetsrisotto med fetaostgratinerad lax. Riktigt mumsigt tillsammans med en god sallad på blandade salladsblad, äpple och avokado.

1 kommentar:

  1. Hej Roligt att du fick en bra helg. Ditt recept skall jag göra men jag skall testa att göra det med makrill. Idag har Karina och jag varit på shopping, vi började i Eskilstuna där åt vi lunch,sedan åkte vi till Västerås och fikade,det var en bra dag. Kram mormor-

    SvaraRadera