torsdag 13 maj 2010

Släktkalas

Hej, det här är Mattias, Terese kusin som är gästbloggare. Jag sitter och spelar gitarr medans jag säger vad Terese ska skriva. Vi befinner oss i Malmköping på släktträff för att fira massa jubileum. Lasses 75-årsdag, mina föräldrars 30-åriga förlovningsdag, Mormor och Lasse och Mats och Lena träffades för 25 år sedan och två Karinor fyller 50 år i år.

I dag har vi presenterat oss vilka vi är och fikat. Lena, Mats och Patrik är tråkiga och ska iväg och spela golf hela tiden så man knappt hinner se dom. Vi har haft "Walking in Memphis-promenad". Patrik på gitarr, Terese på sång och jag på försök till sång. Annars har dagen vart seg. Jag har suttit och väntat på att alla ska komma hit. För att fördriva tiden har jag spelat tråkiga mobilspel och lyssnat på rockklassiker 106,9 Mälardalen. I morgon ska vi äta. Vi ska ha redig frukost, mastig lunch och en sjuhelvetes middag på kvällen. Efter det blir ost och kex. Terese vill så gärna att jag tar upp att hon har åkt rullskidor idag i tre timmar. Tack för mig!

/Mattias

1 kommentar:

  1. lite glest med kommentarer, folk gillr inte mig;)

    SvaraRadera