måndag 22 november 2010

Dove Evolution

Nu har jag skrivit en retorisk analys av den HÄR reklamen. Det syns ju inte ens att det är samma människa på första och sista bilden. Det är bra att dom visar hur det går till så folk fattar att man inte kan eller behöver se ut som en docka för att vara vacker. Men det tog ungefär en evighet att skriva bara tre sidor så nu har jag inte ens börjat plugga inför provet som jag har i morgon. Världens sämsta framförhållning. Men på nått sätt lyckas jag ju för det mesta få ihop det. Mamma hade nog fel när hon sa att jag har mognat i mitt sätt att planera här om dagen. Eller så har jag helt enkelt väldigt mycket läxor.. Jag har aldrig pluggat så här mycket förut. Man måste ju få göra något kul ibland också! Jag stannade hemma och skrev i stället för att gå på Harry Potter. Hoppas att inte alla jag känner har sett den så jag kan se den i jul hemma i stället. Nu ska jag pressa in en hel massa information i huvudet på så kort tid som möjligt, så kan jag glömma det när provet är klart så slipper det ta upp onödig plats i huvudet.. Inte så smart tänkt kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar