fredag 19 november 2010

En liten vårutmaning

Vi pratade här om dagen i bilen på väg hem från lägret om att vi skulle vilja göra klassikern. Nej, inte tjejklassikern, utan riktiga.Tjejklassikern är inte direkt någon utmaning för elitskidåkare. (Jag vet, man blir lite kaxig av att umgås med amerikaner hela dagarna.) Sen kom vi på den briljanta idén att göra tjejklassikern på en dag. Vi kan ju inte göra riktiga, men vi tänkte att i vår, när det finns snö på bergen här så kan vi springa 1 mil, åka skidor 3 mil, simma 1 km och slutligen cykla i 9 mil. Så nu har vi något roligt att se fram emot efter säsongen. Är vi knäppisar allihopa?

 Idag har jag mått lite småilla och haft magknip, så det blev ingen morgonträning. Sov som en stock till 9 i stället och har sedan hunnit med att planera vad jag ska läsa nästa termin. Det ser ut att bli två engelska kurser: en skrivkurs och en  puclic speaking, biologi, första hjälpen och mikroekonomi. Vi får se om jag hittar på nått bättre. Sen har jag haft prov, vart på banken, lånat pengar av mamma, gjort community service (lekt med barn, gjort kalkoner, och målat tomtar), och handlat, ätit och bokat flygbiljett. Nu måste jag skriva två små uppsatser till i morgon nu också. Det är inte konstigt att man får magknip kanske..

1 kommentar: