söndag 28 november 2010

Racing

Kom nyss in från en eftermiddagstur i snöyran. Det var härligt att få lite luft för man blir seg av att ta en eftermiddagslur. I morse åkte jag säsongens andra tävling här i West Yellowstone. Sofie sa att jag såg snabb ut, och bitvis kändes det riktigt snabbt. Men jag blev trött såklart. Det blev en tiondeplats, lite drygt 1 minut efter Strandberg som vann. Bland collegeåkarna var jag 4:a. Det var en klar förbättring jämfört med gårdagens lopp när jag kom 25:a. Så nu ska jag försöka fortsätta den här positiva trenden och åka fortare och fortare för varje lopp. Nu väntar några dagars träning och nästa helg är det tävling i Colorado. Nu har våran superduperkock Sofie lagat middag, och jag längtar redan efter efterrätten. Här är en länk till resultatlistan (sid 4) och en bild från igår.

2 kommentarer:

  1. Har var det julpyntat! I like!

    Och tack for lanken, nu gick det ju kanon att hitta hit.

    Jag ska snart ivag och spela hockey bockey med laget. Det ar vart andra pass idag :)

    Hoppas hemresan gick bra? Flog ni?
    Kram fran Barret

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte det behövdes lite julstämning :)

    Vad roligt med Hockey bockey! Det var alltid så roligt i Sollefteå.

    Vi har inte åkt hem än, vi har tränat här. I morgon åker vi till Colorado för mera tävlingar. Om vi har riktigt tur kanske vi får stanna i Salt Lake på Ikea! Skulle vara härligt med lite köttbullar och pepparkasdeg!

    Kram på dig

    SvaraRadera