fredag 23 september 2011

En blöt natt i militärtält

Tältningen med klassen gick bra.Vi cyklade dit, åt lunch, reste tälten och sedan fick vi genomgå lite teambuildning och andra övningar. Det var kul och det är alltid nyttigt att samarbeta och lösa problem tillsammans, speciellt för mig som verkligen är en individualist. På kvällen när det hade blivit riktigt mörkt satt vi tillsammans i ett av tälten där en av mina klasskamrater hade tagit med sig sin gitarr. Vi sjöng och spelande och hade det jättetrevligt och mysigt. Det regnade hela natten så det droppade in i tälten, men vi eldade i kaminen så det var ändå varmt och mysigt. 45 minuters eldvakt fick man turas om att vara, och sen sov jag ändå relativt gott hela natten. Man blir sliten av att sova i tält, men på förmiddagen cyklade vi hem i ganska snabbt tempo och sedan hann jag även med ett skatepass på eftermiddagen på 2.30. Somnade riktigt gott den kvällen och sov i över 10 timmar.





I helgen är det träningsläger här i Umeå. I dag har vi kört 4x10 minuter skateintervaller där vi blev filmade. Fick några fina tekniktips av Elbert, vilket kändes väldigt bra och inspirerande. I eftermiddag blir det distanslöpning och under resten av helgen blir det också ett fartpass per dag och ett distanspass. Jag längtar så stört mycket efter snö nu. Det är inte länge kvar, vecka 42 ska vi till skidtunneln i Torsby med klubben. Men först ser jag fram emot den här fina veckan i Umeå.

1 kommentar:

  1. Roligt att se nya bilder,och att du tränar så mycket, bara du inte bli övertränad. kramar mormor

    SvaraRadera