måndag 24 september 2012

Vackra höst

 I helgen har jag haft finbesök av mamma och pappa och Knappen. Pappa fick prova sin nya höft med en promenad till Kinabron. Det gick utmärkt!


Till middag blev det egen pizza med parmaskinka, fikon och ruccolasallad. Vi följde Leilas goda recept.


 Jag gjorde pizzasallad med morötter och purjolök. Jag brukar riva vitkålen med en osthyvel, sedan saltar jag den och kramar den ordentligt med händerna så att den blir mjuk. Sedan blandar jag i olja, äppelcidervinäger, vatten och kryddor. När man ändå håller på så gör mycket. Det blir ännu godare efter några dagar i kylen.
Igår morse gick jag och mamma en långpromenad runt sjön med massa tjejsnack, riktig kvalitétstid.

 På eftermiddagen hade jag och Knappen picknick i solen med pizzarester och varm choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar