lördag 8 september 2012

Helgläger

Sitter och laddar inför dagens andra pass som består av klassiska rullskidintervaller vid Rödtjärn. En riktig klassiker där man åker upp och ner för två riktigt bra backar. Det var nog där Elofsson var och tränade när han inte sprang i myrarna.

I går inleddes lägret med lite teori om styrketräning och självklart ett tufft explosivt pass i gymmet. Det kändes bra! Vi äldre elever på universitet fick visa och hjälpa de nya, men jag fick också en del saker att tänka på förståss. Man är aldrig fullärd. På kvällen hade jag ordnat med lite kvällsaktiviteter och jag tror att nästan alla som var med på träningen var med - plus några till! Riktigt skoj! Vi gick på en grekisk restaurang som heter Costas och åt buffé och sen lekte vi på Fortet som är lite som fångarna på fortet. Det vart en riktigt rolig kväll.

I morgon står bland annat orientering på schemat. Har ju tränat lite med mamma i sommar så vi får se om jag hittar runt..

2 kommentarer:

  1. Sitter på Capri vi har varit ute och fiskat.Mattias, Karina, Harri, Lasse och jag.Vi fick 50 makrillar. Igår fick vi 21st.I morgon är det fiske fritt, då skall vi åka till Nordby och shoppa. Kram mormor

    SvaraRadera
  2. Hur gick det med orienteringen? Jag kämpar på med mina hittaut.nu-kontroller och saknar ditt sällskap. /Mams

    SvaraRadera