måndag 3 september 2012

Skolstart

Nu drar det igång igen. Jag är tillbaka i Umeå och idag var det skolstart. Det är verkligen höst på riktigt. Rönnbär, regnjacka och rullskidor på blöta löv. Så länge det inte regnar och blåser så att man fryser när man tränar gillar jag hösten. Idag är det soligt och härligt ute. Jag sprang intervaller på Gammlia före skolan. Kursen som jag läser nu och 5 veckor framöver är marknadsföring. Första intrycket av dagens föreläsning var att kursen kändes väldigt strukturerad, tydlig och logisk så det passar nog mig bra.Företagsekonomi är väl inte det det första jag tänkte på när jag skulle bli idrottsvetare, men det känns bra att få lite inblick i det ämnet som är helt nytt för mig. Jag är taggad på att komma in i vardagen efter en tuff och skön träningssommar, sugen på att damma av böckerna som jag inhandlade redan i våras och lära mig lite nya saker och peppad på ett roligt träningsläger här i Umeå i helgen.

Här ovanför ser ni lite bilder från en höstpromenad som vi gick igår. Vi träffade på en översocial katt som var riktigt mysig och blev förtjust i Knappen som ni ser. Det har vart en ganska lugn helg med långpass med brudarna,filmmys med min prins, lite fix i lägenheten och tacokväll med marängsviss. Jag ska sy klart några fler gardiner och kuddar så ska ni få en rundtur sen och se hur det blev. Nu ska jag va duktig och börja titta lite i skolböckerna. Sen blir det ett skatepass med Linn.

1 kommentar:

  1. Lycka till med den nya terminen, ser fram imot nya bilder. Kram mormor

    SvaraRadera