torsdag 25 oktober 2012

Pimpad blodpudding

Eftersom mina järnvärden är på tok för låga ser jag till att äta blodpudding, leverpastej och broccoli så det står härliga till. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i blodpudding så därför har jag experimenterat med alla möjliga tillbehör för att piffa till rätten lite. (Jag har till och med testat blodpudding med räksallad och det var faktiskt godare än det låter...) Mina favorittillbehör är stekta äpplen och bacon. Det är så himla gott när äpplena blir lite salta av baconen. Sedan brukar jag ha antingen rivna morötter eller vitkål blandat med lingonsylt. Sist men inte minst är det syndigt gott med en stor klick smör som smälter på toppen. Med dessa tillbehör tycker till och med jag att blodpudding inte är så tokigt.

3 kommentarer:

  1. Jag gick från 119 till 147 på 4 veckor med den där dieten + blut-saft. Du ska se att dina värden snart är i skick!
    Hälsningar från Vuokatti =)

    SvaraRadera
  2. Du behöver få lite lingonsylt av oss, så du får äta mera blodpudding.

    SvaraRadera
  3. Mormor: Jag har fått jättegod lingonsylt av Knappens hyrsevärdar, men den börjar ta slut nu så det skulle vara jättegott med lite mer!

    Sabina: Hoppas ni har det bra i Voukatti! Jag är lite avis måste jag erkänna. Hoppas den här dieten funkar lika bra som för dig.

    SvaraRadera