måndag 29 oktober 2012

Skidsug

Nu känner jag i hela kroppen att det börjar närma sig - snart är skidsäsongen här! Livewebkameran skvallrar om att snötillverkningen har börjat på Nydala. Jag ska nog ta mig en sväng dit och kolla hur det ser ut in real life också. Anmälde mig till Umeå kommuns gratis prenumerationstjänst så att jag får sms när skidspåren är nypreparerade. Om jag exempelvis vill veta när konstsnöspåret på Nydala är spårat sms:ar jag Ume n50 till 72270. Enkelt va? Här kan man välja mellan massor av olika skidspår att hålla koll på.

På onsdag drar vi upp till Piteå och åker säsongens första tävling, BDX-sprinten. Åh, vad roligt! Sedan tänkte jag släppa skolan för en stund; åka och leta snö, börja få in skidvanan, kanske testa säsongens nya utrustning, och bara njuta av att vara skidåkare. Så kan man faktiskt göra när man har elitidrottsavtal.

I dag har jag vilodag så då får jag passa på att göra bort lite tentaplugg och annat skolarbete. Känns inte så inspirerande, men jag har ju något att se fram emot framöver så jag biter ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar