fredag 26 oktober 2012

Teknik och intervaller på bandet

Idag har jag kört intervaller på rullbandet på idrottsmedicin med Elbert som coach. Det var -7 grader i morse så ganska skönt att kunna träna inne i shorts och linne. Vi började med att kolla upp mitt Hb-värde och det såg mycket bättre ut nu. Från 114 till 140 på en vecka, det är nästan för bra för att vara sant. Men jag känner mig faktiskt lite piggare nu och jag är inte lika blek om nosen. Det är viktigt att ha koll på järnet för mig, men synd att det ska vara så svårt att få tillgång till provtagningar när man inte är sjuk på riktigt.

Sen var det dags för att träna. Jag har bara åkt klassiskt på bandet förut så från början var det svårt att få till åkningen på skate. Det är ju lite ovant att stå still.. Men sedan kom jag in i det. Det är otroligt bra att kunna se sig själv i spegeln när man åker och få feedback hela tiden på vad man kan förbättra och samtidigt se och känna vilken skillnad det blir. Jag blir så taggad och motiverad av det! Vi körde 5x3 minuter och vissa intervaller, när tekniken stämde bra, kände jag mig inte ens det minsta trött, fast jag åkte fort och hade hög puls. Så ska jag åka på tävlingspremiären nästa vecka. En timme på bandet bara flög förbi. Tiden går fort när man har roligt!


Här är en liten snutt av passet. Tips till coachen: Vänd på telefonen när du filmar så är det lättare att se på datorn sen.

1 kommentar:

  1. Underbart att se dig . Bra att du tycker det är roligt att träna

    SvaraRadera