söndag 7 oktober 2012

Ruskig höst

Såhär fint har vi det i Umeå just nu. I morse var vi ute i över 3 timmar och tränade i regnet. Fast jag hade regnkläder på mig så var jag blöt och kall in på bara skinnet. Bilden har jag lånat från Carolines blogg. Tur att jag hade så fint sällskap av henne och Emilia! Ärligt talat så är jag less på att åka rullskidor i regnet. Hittills har hösten varit riktigt fin, men nu börjar det bli för regnigt, för mycket hala löv på asfalten, och för kallt. Det som känns tyngst är att jag vet att det kommer dröja några veckor till innan snön kommer, och under den tiden kommer det bara bli ännu kallare, mörkare och halare. Inte blir det bättre av att precis alla konkurrenter verkar vara i Alperna och antingen åka rullskidor och springa i shorts och t-shirt eller åka skidor på glaciärer. Men det är sådana här dagar som man prövas, och man blir väldigt nöjd med sig själv. Visst är vi tokiga? Vi mötte en del MTB-orienterare på passet, och man känner en slags gemenskap med andra som ger sig ut i det här vädret. Det krävs karaktär.

I veckan har det varit en hel del tentaplugg när jag har haft tid över mellan träningspassen. Vi har läst marknadsföring nu i 5 veckor och huvudet har fyllts med omvärldsanalyser,segmentering och positionering.  I fredags skrev jag tentan och jag tyckte det kändes bra. I morgon börjar vi med nästa kurs i företagsekonomi. Men jag läser hellre böcker om formtoppning och artiklar om träning... och drömmer om att vintern ska komma snart!

1 kommentar:

  1. Det är bara att kämpa på, snart kommer det fin vit snö.

    SvaraRadera