onsdag 24 oktober 2012

Tur med vädret



Jag sitter på Timrå central och ska för första gången åka tåg upp till Umeå. Det känns betydligt trevligare att åka i ett rymligt tåg i mindre än 3 timmar än i en trång buss i över 4 timmar. Nu kan jag nog till och med kunna få till lite skolarbete medans jag reser.
Jag har varit hos mamma och pappa sedan i måndags och vi har hunnit med en hel del. Jag har fått klämt på all ny utrustning, provat mina nya pjäxor och vi har mätt upp spannet och märkt upp alla nya skidor. Nu fattas det bara snö så jag får åka på dem.

Jag har också hunnit med några fina träningspass i solen. Jag måste faktiskt säga att det är bättre med bra rullskidpass i fina förhållanden än skidåkning i dåliga förhållanden. Det ger mer tror jag. Så jag väntar med att leta efter skidåkning tills snöläget är lite mer stabilt någonstans.
Man får lite andra perspektiv på vad som är bra väder så här års. Det är ju inte ovanligt att det regnar och sen fryser på så att det blir halt och omöjligt att åka rullskidor. Förra veckan efter ett gemensamt intervallpass i regn och några få plusgrader var vi helt överens om att vi hade haft tur med vädret. Det var ju inte så halt..


1 kommentar:

  1. Bra att det går tåg mella Timrå och Umeå. Jag hör av mig lite senare, så du får hjälpa mig med korten. Kram mormor

    SvaraRadera