måndag 14 januari 2013

Efter regn kommer solsken

Här om dagen var jag rätt så less. Jag hade vilodag så jag tränade inte, gick nog knappt utanför dörren. Satt vid datorn och pluggade men kom ändå ingenvart. Kände mig misslyckad och understimulerad fast jag egentligen borde njuta av vilan. Då är det tur att man har en fin vän som muntrar upp med några fina mms från nyår. Jag minns en bok om Alfons Åberg som handlade om att han hade så fruktansvärt tråkigt, julen var slut och allt kändes långsamt. Då sa farmor till Alfons att man måste ha tråkigt ibland, så att man sedan märker när man har roligt. Så är det. Dagarna efter den här långa sega dagen har varit så väldigt bra, effektiva och roliga. Hon är klok den där farmorn. "Var ni glada ni, att ni är ledsna. Att tråkiga saker finns till det är bra, bara för att det ska bli skillnad när det roliga kommer sen."

2 kommentarer:

  1. Snygga brudar killarna är inte så tokiga dom heller. Snygg bild du har på framsidan också.

    SvaraRadera
  2. Kul att få se en bild från nyår! Vilket härligt gäng! Hoppas ni hade trevligt, och att ni inte saknade oss så mycket. /Mamma

    SvaraRadera