tisdag 8 januari 2013

Tävlingshelg i Östersund

I helgen har jag varit i Östersund och åkt tre tävlingar på tre dagar. Det var Skandinavisk cup och sverigecup, så motståndet var hårt och banorna likaså. Dagarna runt nyår hade jag känt mig lite hängig och slemmig i luftrören, inte riktigt sjuk men inte heller helt hundra, så jag var osäker om jag skulle tävla. Men när det inte blev värre utan snarare bättre av att vara ute och röra sig så tog jag beslutet att åka. 

Det mest positiva med helgen var att jag inte kände mig sjuk, jag kunde ta ut mig ordentligt. Resultaten blev godkända, med den bästa placering på sprinten där jag totalt blev 25:a, 10:e svensk. Men jag saknade den där sista snabbheten i kroppen. 

Om två veckor börjar SM i Falun. I dag har jag filat på upplägget tills dess tillsammans med Elbert och Stefan. Det blir feelgoodpass med bra känsla, mycket fart och lek och fokus på att känns mig bra. Jag ska bibehålla styrkan och slipa på frekvens och balans. Jag vill visa vilken kapacitet jag har och ha roligt i Falun! Jag kände mig grymt bra idag på gymmet.. 10 chins mitt i tävlingssäsongen är inte fy skam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar